XC

Sarah, Liz,Rachel, Meghan och jag förra lördagen

Är så himla glad att jag bestämde mig för att börja med Cross Country. Tänkte ju strunta i det hela, men sen insåg jag att jag inte tänkte strunta i att göra något jag ville bara för att jag var feg och otränad. Ett väldigt bra beslut av mig!

För visst, jag är fortfarande otränad. Jag springer precis som jag har sagt tidigare, långsammast av oss alla. Men, det blir bara bättre och bättre. Och för första gången i hela mitt liv är jag en del av ett lag. Det känns helt fantastiskt. Har börjat lära känna fler och fler folk- dock inte alla, vi är ju trots allt fler än70 (!!) personer. Alla är jättesnälla, och i fredags fick några fler reda på att jag är en utbytesstudent vilket skapade stor uppståndelse. De flesta människor i skolan och så är ju jättetrevliga, men här är folk genuint snälla och verkar faktiskt bry sig på riktigt. De har gjort mig jättepeppad på att fortsätta kämpa på, tävla i meets och bara bli bättre.

Sprang mitt första meet igår!! Jag sög,dels för att jag suger men också för att det var så hiiiimla varmt. Men det var jätteroligt ändå. Alla berömde mig för att jag klarade det och sa att de var stolta över mig! Dessutom så var jag faktiskt varken sist i meetet ( vilket jag fullt seriöst var orolig för) eller av alla i laget. Det var verkligen en helt fantastisk känsla att springa över mållinjen och veta att man klarat det. Låter så himla töntig, men det här är första gången jag gör något sånt här, och jag är jättestolt över mig själv.

För er som ser ut som frågetecken när jag nämner mina Cross Country träningar m.m så kan jag berätta det så här:
Cross Country är alltså terränglöpning. För er som bor på Lidingö så är det alltså samma typ av löpning som Lidingöloppet, bara inte lika långt ( som tur är). Man tävlar i så kallade "meets", som alltid är 3.2 miles, dvs 5km. Mitt Cross Country lag består av ca 70 personer och vi har 4 Coaches. Vi har träning alla veckodagar, oftast mellan 2.45 pm till ca 4.30pm. Ibland har vi istället morgonträning som börjar 6.15 am, nästa vecka har vi det både tisdag och torsdag... På lördagar är det antingen meet eller frivillig träning.
Träningarna är rätt så olika, och enligt alla andra inte alltid jättejobbiga. För mig är det alltid jättejobbigt, men det är värt det!


Jättedålig bild på uniformen!


Kommentarer
Postat av: paula

men kära nån´ det låter jobbigt, MEN KUL!!! Go on girl!

2011-09-10 @ 00:12:25
Postat av: Lollo

åh, duktig anna!!! stolt över dig :)

2011-09-10 @ 14:18:00
URL: http://tihiw.blogg.se/
Postat av: aakkkkk

ååh, du är så duktig sweetiepantzzzz!

2011-09-10 @ 17:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0