Camping

Hej sverige!
Känner att det här blogginlägget är överdrivet långt och inte så intressant, men jag vill ju kunna läsa det här och minnas senare, så ni får stå ut.
I fredags åkte jag på en grej med EF. Vi var på ett ställe och campade. Men min inre scout blev rätt besviken, det enda scoutiga vi gjorde var att bo i tält.. Det fanns till och med vattentoalett.... Besviken_scout_cheeey.

Men det var jätteroligt! Vi var typ 40 utbytesstudenter + alla IEC's( utom min....). Min fd IEC ( jag är inne på min tredje nu lol) kom och hämtade mig, och sen åkte vi dit. På vägen hämtade vi upp två killar som bodde i samma värdfamilj, en tysk och en italienare. Italienaren var totalflippad, han kunde typ tre ord på engelska...Förstår inte hur han klarade sig. I bilen var et också en kille från Nya Zeeland, min fd IEC Kristi, Kristis man Jason och deras två översöta barn. Fullt seriöst sötaste barnen jag någonsin har sett i hela mitt liv. De skrek väldigt mycket dock..
Iallafall så kom vi äntligen fram och för att göra en lång historia kort så chillade vi lite först, sen åt vi mat, gjorde smores och dansade linedance. Linedance var typ det roligaste någonsin, har nog aldrig sett så fånig ut i hela mitt liv. Men det var väldigt roligt. De flesta hade varit på Ef Camp i Boston innan, så de kände ju redan varandra, vilket inte var så jättekul för oss andra. Och sen så var hälften tyskar som bara pratade tyska med varandra. Inte så himla kul det heller. Men jag hittade några trevliga att hänga med, så det var ju tur.

På lördagen hade vi först små "classes", vilket egentligen bara var genomgångar av de regler vi redan fört ungefär 100gånger. Not so much fun. Sen körde vi en jättetöntig lek där vi var tvugna att ha fula hattar på oss ( se bil längre ner), men det var såååå roligt. Sen skulle vi sjunga våra nationalsånger, vilket gav mig lite pnaik, eftersom jag var enda svensken där.. Men som tur var hade jag en svensktalande finska där, så hon fick hjälpa till. Fast jag kan inte nationalsången, så vi sjöng Bäbä vita lamm istället....  Innan vi åkte hem pratade vi om de resor man kan åka på med EF. Skulle så himla gärna åka till Hawaii ( heheheh mamma och pappa?). I alla fall, till slut åkte vi hem.

Väl hemma lagade vi middag hela familjen- det var första gånger alla var hemma sen jag kom hit. Efter det åkte jag med Katie till en av hennes kompisar. Det var inte jättespännande, men det var kul att träffa några av hennes vänner. Alla tyckte det var jättecoolt att jag kom från Sverige och förstod inte alls varför jag hade åkt därifrån.

Idag fixade vi först en telefon till mig, så nu kan jag äntligen smsa och ringa. Inte för att jag har någon att ringa ännu, men ändå! Sen åkte jag, Katie och Lisa till Flagstaff Mall. Det var jättelitet, men det var fortfarande awesoooome. Så nu har jag i alla fall lite kläder att ha på mig i skolan.


Daaaancing


IEC som kallas Granny berättade en Bedtime story





Heheheh ja... Jag och de två tyska tjejerna jag hände mest med!


Jag och finska Emma


Tysken och italienaren ( till mina nära vänner- KOLLA HÅRET)

Kommentarer
Postat av: Licious

Locki <333 OMG

2011-08-15 @ 02:07:50
Postat av: suss

hahahhahaah haffmode

2011-08-15 @ 12:55:47
Postat av: vivi

HIHI

2011-08-15 @ 19:53:56
Postat av: iza

KRUUUUUULL!!! Oh I LOVE IT! <3

2011-08-15 @ 21:19:23
Postat av: Joel

LOCKIIIIS! gaaah.

2011-08-16 @ 18:59:42
Postat av: Anonym

OMFG LOOOOOCKIII!!!!

2011-08-19 @ 00:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0